75 Crònica – Segueixen les traves d’Endesa per posar comptadors socials
Crònica del 7 de març
Comencem comentant la festa del dia 9 a Can Batlló per celebrar les 26.389 signatures aconseguides, gràcies a la feina de totes en la campanya per a la remunicipalització de l’aigua.
Els casos d’avui han estat els següents:
Patricia de L’Hospitalet: té la llum de forma irregular des de fa un any. Endesa li demana la cèdula d’habitabilitat però el propietari no se la vol donar posant-li mil excuses. Creiem que hi ha alguna cosa que no és del tot clara, podria ser que el pis estigués embargat. S’ha quedat per fer-li un acompanyament i se li indiquen els passos que ha de seguir: ha d’anar al PAE de l’Hospitalet per demanar l’Informe d’Exclusió Residencial.
Charo de Cubelles: ens comenta que la seva germana Mari Carmen ha presentat la sol·licitud del bo social a Gas Natural per la llum, i ha rebut la quantitat de 800 € per pagar el deute de Gas Natural, amb l’ajuda de l’Ajuntament. Ens explica també el cas d’un afectat que paga molt d’aigua, es tracta d’una instal·lació amb dipòsit i l’empresa subministradora és SOREA.
Esther de APE Baix Penedès: ens parla de dos casos de subministraments irregulars, i que Endesa ha obert expedient i multa. Seguim en la nostra lluita per reclamar comptadors socials de llum per a famílies que estan recuperant un habitatge.
Oscar de Sant Adrià: viu amb la seva parella i dos menors, no poden fer front al pagament de les factures de subministraments, se sent una mica desorientat i les subministradores no l’informen. Se li explica com reajustar les seves factures per pagar menys de llum, aigua i gas. Té també cita en els Serveis Socials el proper 12 d’abril. Se li ofereix un acompanyament i presentar la cita de Serveis Socials per a evitar el tall.
Marcelo de Cornellà: viu en un pis de la seva propietat, el problema és que els subministraments van a nom de la seva exdona. Li ha arribat una multa d’Endesa per tenir el subministrament de forma irregular i sembla ser que la companyia EDP no va passar la nota per al canvi de nom. Se li farà un acompanyament a Endesa perquè el deute és de la seva exdona i no li correspon a ell assumir-la.
Matilde de Cornellà: té la llum de forma irregular. Vol regularitzar la seva situació però no té recursos, està esperant data de desnonament. Està assistint a la PAH de Cornellà.
Sandra A.B.P: ens comenta que a Montbrió l’aigua és municipal i que estan lluitant perquè es posin comptadors solidaris de llum en habitatges recuperats. La singularitat del cas és que els afectats no demanen ajuda.
Jordi de Barcelona: ens explica que en les factures de la seva mare hi ha irregularitats. La van estafar quan va lliurar les seves factures a un fals comercial. No podem entendre que encara segueixin passant aquestes coses, sobretot a la gent gran, que són tan vulnerables.
Karen de Sants: viu en un habitatge de lloguer social i li ha vingut una multa de 3.600 € per tenir el subministraments irregular. Se li farà un acompanyament per tall de llum, i també per baixar el deute que li reclamen i presentar l’informe d’exclusió residencial a la subministradora.
Vam finalitzar l’assessorament amb César, d’ESF i “Aigua és Vida”, que ens explica el seu projecte de fotoperiodisme, amb els casos presentats de condonació de l’APE.