70a CRÒNICA: seguim empoderant per que no tallin els nostres drets
Crònica del 20 de desembre de 2017
De la mà de les companyes Cristina García, Lucía Navarro i Neus Escofet us presentem la crònica del 20 de desembre amb els següents testimonis:
Manuel de Hospitalet: Serveis Socials li venien pagant alguns rebuts de la llum, però divendres passat va rebre “la famosa carta” d’Endesa, reclamant els deutes pendents, encara que no ha rebut cap carta d’avís de tall. Com ha portat una de les seves factures també se li ha explicat com reajustar més la factura.
Andoni del Prat de Llobregat: ha vingut en representació de l’entitat Som Eficiència per poder col·laborar amb nosaltres. Reben una subvenció de Som Energia.
Bernat de Manresa: estan intentant crear una nova APE, el seu principal problema el tenen amb els comptadors de l’aigua. Se li explica que per crear una nova APE, han de venir durant alguns mesos als assessoraments que fem per tal d’apoderar-se i veure el nostre funcionament del dia a dia.
Encarna de Gavà: està molt empipada perquè li han denegat el bo social de la llum, però la informació que té és confusa. El nostre company Josep li comenta que ara no cal presentar la declaració de renda, que vagi una altra vegada a l’oficina amb la carta de rebuig i ompliu altra vegada el formulari per sol·licitar-ho de nou.
Lorena de Mollet: li han concedit un pis de lloguer social a Ripollet i no té subministraments, però ja té el butlletí blau. Està molt amoïnada perquè viu a casa amb el seu fill petit, sense aigua ni llum, el lloguer és de 150 € i l’ajuda que cobra se li acaba aquest mes.
Amb l’afecte de tota l’assemblea, l’hem intentat tranquil·litzar i hem quedat en fer-li un acompanyament perquè li donin d’alta immediatament els subministraments, és un cas súper urgent.
Clara de Barcelona: viu en un habitatge de propietat amb el seu fill de 6 anys, porta tres dies sense llum. Té problemes amb els veïns per tenir la llum irregular. Se li aconsella que primer de tot demani l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) i amb l’informe i el butlletí blau sol·liciti una alta nova i que presenti el document de condonació del deute.
Si no té el butlletí blau se li aconsella que vagi a l’oficina d’Habitatge del seu barri per sol·licitar-lo.
Tania de Barcelona: viu en un pis recuperat lluitant per un lloguer social, li han tallat la llum, li han deixat una notificació a nom de l’anterior inquilí.
Aquesta és la nostra gran fita, aconseguir que donin d’alta els subministraments en habitatges recuperats.
Avui hem finalitzat l’assessorament amb la nostra petita festa de Nadal plena d’alegria. Malgrat tots els problemes, ens uneix la companyonia i la solidaritat.
Qué gran és la família APE!