Cròniques de la pobresa energètica

L’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) amb l’objectiu de donar visibilitats als problemes de les persones que venen per assesorar-se, hem volgut iniciar un Dietari i fer-lo públic. Perquè darrera les estadístiques i els números, hi ha vides de persones i lluites col·lectives.

78 Crónica

Crónica del 18 de abril

Hemos empezado el asesoramiento recordando lo importante que es hacer la encuesta sobre la repercusión que tiene la pobreza energética en nuestra vida.

No podemos decir que una vivienda es digna si no tenemos los suministros básicos garantizados.

Seguidamente empezamos con los casos:

Maite de Barcelona; nos comenta el caso de un amigo suyo que vive con sus tres hijos menores en un piso de la Sareb, y tiene una pensión de 300€. Pregunta si tiene que ir a Servicios Sociales para solicitar un contador social de agua. Se le comenta ir mejor directamente al PAE de su zona.

Asia de Barcelona; Tuvo una fuga de agua durante un año, por dicho motivo ahora tiene una deuda de 3.000€. Agbar le comenta que vaya a Servicios Sociales para que paguen una parte de la factura. El problema es que el albañil no le quiere hacer un comprobante del coste de la obra porque como ha afectado a toda la comunidad, la factura la gestiona el administrador de la finca. Agbar si lleva el comprobante no le va a poner problemas para asumir parte de la factura. Se le propone hacer un acompañamiento a la gestora de la finca.

Juan de L’Hospitalet de Llobregat; Fue a la asistenta social porque se le han acumulado varias facturas de suministros, la asistenta le ha dicho que le pueden pagar algunas, no todas. Se le aconseja que el próximo asesoramiento traiga las facturas para ver el contrato que tiene y que solicite el informe de exclusión residencial.

Alberto de Barcelona; El 2 de abril le llegó el bono social y con esa misma fecha el nuevo contrato. Le han llegado cuatro cartas que a partir de la fecha y si después de cuatro meses no ha pagado la deuda que tiene acumulada le cortarán la luz.

Eusebio de Barcelona; vive solo y tiene una prestación no contributiva, tiene el certificado de exclusión residencial, fue a Endesa a presentar el certificado, bajar la potencia y renovar el bono social.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat; Se hizo un acompañamiento el miércoles pasado. Le comentó a la asistenta que vino al asesoramiento de APE, la ha enviado al ayuntamiento para que pase un asesor para que haga un informe de la eficiencia energética en su vivienda. Está recibiendo llamadas de los abogados de Endesa para que pague al menos una factura para ver su buena voluntad. Tiene una deuda de 2.074€ y la asistenta le ha pagado dos facturas y no puede hacer frente al pago del resto de la deuda.

José Luis de Barcelona; En enero hizo una queja al Síndic de Greuges sobre el bono social y esta semana ha recibido una carta del defensor del pueblo. Endesa le da el bono social.

María d’Esplugues de Llobregat; le hicieron un contrato de alquiler falso, del 2014, en octubre pasado le cortaron la luz, el problema que tiene es que los suministros no van a su nombre.

Víctor de Santa Coloma de Gramanet; Nos comenta que fue a Endesa a solicitar un alta nueva y el bono social.

Leonardo de Barcelona, nos ha conocido por los flayers que reparte nuestra compañera Ross Mery, nos comenta que vive en un piso de alquiler social y paga mucho de luz, se le aconseja que pase de mercado libre a mercado regulado, discriminación horaria y bono social, así podrá comprobar que la factura le bajará.

Lucia de Nou Barris; por fin le ha llegado la primera factura de agua a su nombre de 5,12€, nos pregunta si cada año tiene que solicitar el bono social del agua, se le comenta que se renueva cada 4 meses automáticamente y que no se preocupe.

Lucia de Barcelona; Le llegó el bono social del 40% de descuento hace tres meses por consumidor vulnerable severo.

Hemos terminado el asesoramiento fijando en el calendario un acompañamiento a Endesa y Gas Natural para el próximo jueves 26.

78 Crònica

Crònica del 18 d’abril de 2018

Hem començat l’assessorament recordant l’important que és fer l’enquesta sobre la repercussió que té la pobresa energètica en la nostra vida. No podem dir que un habitatge és digne si no tenim els subministraments bàsics garantits.

Seguidament comencem amb els casos:

Maite de Barcelona; ens comenta el cas d’un amic seu que viu amb els seus tres fills menors en un pis de la *Sareb, i té una pensió de 300€. Pregunta si ha d’anar a Serveis Socials per sol·licitar un comptador social d’aigua. Se li comenta anar millor directament al PAE de la seva zona.

Àsia de Barcelona; Va tenir una fugida d’aigua durant un any, per aquest motiu ara té un deute de 3.000€. Agbar li comenta que vagi a Serveis Socials perquè paguin una part de la factura. El problema és que el paleta no li vol fer un comprovant del cost de l’obra perquè com ha afectat a tota la comunitat, la factura la gestiona l’administrador de la finca. Agbar si porta el comprovant no li va a posar problemes per assumir part de la factura. Se li proposa fer un acompanyament a la gestora de la finca.

Juan de L’Hospitalet de Llobregat; Va ser a l’assistenta social perquè se li han acumulat diverses factures de subministraments, l’assistenta li ha dit que li poden pagar algunes, no totes. Se li aconsella que el proper assessorament porti les factures per veure el contracte que té i que sol·liciti l’informe d’exclusió residencial.

Alberto de Barcelona; El 2 d’abril li va arribar el bo social i amb aquesta mateixa data el nou contracte. Li han arribat quatre cartes que a partir de la data i si després de quatre mesos no ha pagat el deute que té acumulada li tallaran la llum.

Eusebio de Barcelona; viu sol i té una prestació no contributiva, té el certificat d’exclusió residencial, va anar a Endesa a presentar el certificat, baixar la potència i renovar el bo social.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat; Es va fer un acompanyament el dimecres passat. Li va comentar a l’assistenta que va venir a l’assessorament de APE, l’ha enviat a l’ajuntament perquè passi un assessor perquè faci un informe de l’eficiència energètica en el seu habitatge. Està rebent cridades dels advocats d’Endesa perquè pagui almenys una factura per veure la seva bona voluntat. Té un deute de 2.074€ i l’assistenta li ha pagat dues factures i no pot fer front al pagament de la resta del deute.

José Luis de Barcelona; Al gener va fer una queixa al Síndic de *Greuges sobre el bo social i aquesta setmana ha rebut una carta del defensor del poble. Endesa li dóna el bo social.

María d’Esplugues de Llobregat; li van fer un contracte de lloguer fals, del 2014, a l’octubre passat li van tallar la llum, el problema que té és que els subministraments no van al seu nom.

Víctor de Santa Coloma de Gramanet; Ens comenta que va ser a Endesa a sol·licitar un alta nova i el bo social.

Leonardo de Barcelona, ens ha conegut pels flyers que reparteix la nostra companya Ross Mery, ens comenta que viu en un pis de lloguer social i paga molt de llum, se li aconsella que passada de mercat lliure a mercat regulat, discriminació horària i bo social, així podrà comprovar que la factura li baixarà.

Lucia de Nou Barris; per fi li ha arribat la primera factura d’aigua al seu nom de 5,12€, ens pregunta si cada any ha de sol·licitar el bo social de l’aigua, se li comenta que es renova cada 4 mesos automàticament i que no es preocupi.

Lucia de Barcelona; Li va arribar el bo social del 40% de descompte fa tres mesos per consumidor vulnerable sever.

Hem acabat l’assessorament fixant al calendari un acompanyament a Endesa i Gas Natural per dijous que ve 26.

78 Crónica – Seguimos asesorando y dando la información que las suministradoras no dan

 

Crónica del 4 de abril de 2018

Como cada 15 días iniciamos el asesoramiento colectivo dando la bienvenida a aquellas personas que vienen por primera vez y explicando cuál es la tarea que llevamos a cabo desde la Alianza contra la Pobreza Energética.

Posteriormente empezamos la ronda de casos con los siguientes testimonios:

Jordi de Barcelona: hizo un acompañamiento a su madre para regularizar su situación, modificando el contrato de mercado libre a mercado regulado y discriminación horaria. Nos comenta que ha recibido una factura de 38€ correspondiente al anterior contrato. Le comentamos que no se preocupe, ya que este importe corresponde a lo que queda pendiente del anterior contrato. A partir de esta última factura las demás vendrán con el contrato modificado.

Susana de Sant Joan Despí: trae toda la documentación para solicitar el bono social de la luz. Pregunta si puede dejar la documentación a servicios sociales, como le han solicitado, para tramitar el bono. Se le comenta que lo tramite servicios sociales, que no hay ningún problema.

Domi de Tordera: nos recuerda el caso de nuestra compañera Patricia, a quien han enviado todas las facturas pendientes de pago al email donde trabaja su marido, donde todo el mundo puede ver sus datos. Se le comenta que puede hacer una reclamación a la Agencia Española de Protección de Datos, por enviar las facturas a un e-mail que no es el suyo.

Juan de l’Hospitalet de Llobregat: tiene dos hijas pequeñas y se le han acumulado facturas. Primero da de comer a sus hijas y si puede intenta pagar las facturas. Se le aconseja que traiga las facturas en el próximo asesoramiento para ver cómo se pueden ajustar.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat: vive con su pareja y su hijo y no puede hacer frente al pago de las facturas. Servicios sociales le ha pagado dos facturas y está recibiendo e-mails constantemente, del resto de facturas pendientes, por un importe de 1500€ de luz y 800€ de agua. Se le recomienda que venga al próximo acompañamiento a Endesa.

Mª Carmen de Cubelles: al final ha recibido respuesta de Endesa,  referente a la reclamación que les hizo por fraude, conforme la habían cambiado de Gas Natural a Endesa sin saberlo. Le han respondido que no hay ninguna irregularidad.

Charo de Cubelles: nos comenta que en Vilanova i la Geltrú se puede solicitar el bono social a cualquier oficina o punto de atención al cliente de Endesa. La semana próxima va a hacer un acompañamiento para constatarlo.

Ángeles de Barcelona: ya tiene el boletín azul y ahora solo le falta la cédula de habitabilidad. Se la tiene que hacer el propietario. Josep le comenta que si no se la da el propietario, ella también la puede solicitar y que le harán una copia.

Wilson de Barcelona: nos comenta que ha recibido una carta conforme le cortarán la luz si no cambia el contador antiguo por el nuevo. Se le comenta que tiene que hacerlo porque a final de año tienen que estar todos cambiados.

Lucia de Nou Barris: le ha llegado una carta diciendo que le van a acortar el gas. El problema es que ella está pagando facturas que no están a su nombre sino del antiguo propietario.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: tiene problemas para tramitar el bono social en los puntos de servicio y también con el Ayuntamiento, porque no hacen informes de exclusión residencial. María propone hacer una reunión con el Ayuntamiento, la PAH de Santa Coloma y APE.

Patricia de Barcelona: comenta que le han llegado unas 35 facturas de golpe y que están en correos. Nos pregunta si es mejor recogerlas o no. Se le aconseja que es mejor recogerlas porque Endesa procederá igual aunque no las recoja.

Salvador de Barcelona: nos cuenta que ya tiene el bono social y nos recuerda de que Endesa ha alargado el plazo para renovar el bono social hasta octubre.

Encarna de Gavá: nos dice que ya le ha llegado la confirmación de su bono social, con un descuento del 40% (consumidor vulnerable severo).

Ana de Barcelona: nos cuenta que ya tiene su nuevo contrato de luz con Endesa, pero que no paran de recordarle su expediente por suministro irregular, de 1.700€. Ha de demostrar que no estaba en su piso aportando 3 recibos de agua.

Mohamed de Barcelona: le han llegado un par de cartas de aviso de corte de Endesa. Le recordamos que en Catalunya la 24/2015 prohíbe los cortes a familias vulnerables. Pensamos que son cartas que la suministradora envía a todo el estado.

Finalizamos el asesoramiento acordando los acompañamientos a Endesa durante la siguiente semana.

78 Crònica – Seguim assessorant i donant la informació que les subministradores no donen

 

Crònica del 4 d’abril de 2018

Com cada 15 dies iniciem l’assessorament col·lectiu donant la benvinguda a aquelles persones que venen per primera vegada i explicant quina és la tasca que duem a terme des de l’Aliança contra la Pobresa Energètica.

Posteriorment comencem la ronda de casos amb els següents testimonis:

Jordi de Barcelona: va fer un acompanyament a la seva mare per regularitzar la seva situació, modificant el contracte de mercat lliure a mercat regulat i discriminació horària. Ens comenta que ha rebut una factura de 38€ corresponent a l’anterior contracte. Li comentem que no es preocupi, ja que aquest import correspon al que queda pendent de l’anterior contracte. A partir d’aquesta darrera factura les altres vindran amb el contracte modificat.

Susana de Sant Joan Despí: porta tota la documentació per sol·licitar el bo social de la llum. Pregunta si pot deixar la documentació a serveis socials, com li han sol·licitat, per tramitar el bo. Se li comenta que el tramiti serveis socials, que no hi ha cap problema.

Domi de Tordera: ens recorda el cas de la nostra companya Patricia, a qui han enviat totes les factures pendents de pagament al correu electrònic on treballa el seu marit, on tothom pot veure les seves dades. Se li comenta que pot fer una reclamació a la Agencia Española de Protección de Datos, per enviar les factures a un correu electrònic que no és el seu.

Joan de l’Hospitalet de Llobregat: té dues filles petites i se li han acumulat factures. Primer dona de menjar a les seves filles i si pot intenta pagar les factures. Se li aconsella que porti les factures en el pròxim assessorament per veure com es poden ajustar.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat: viu amb la seva parella i el seu fill i no pot fer front al pagament de les factures. Serveis socials li ha pagat dues factures i està rebent e-mails constantment, de la resta de factures pendents, per un import de 1500€ de llum i 800€ d’aigua. Se li recomana que vingui al pròxim acompanyament a Endesa.

Mª Carmen de Cubelles: al final ha rebut resposta d’Endesa, referent a la reclamació que els va fer per frau, perquè l’havien canviat de Gas Natural a Endesa sense saber-ho. Li han respost que no hi ha cap irregularitat.

Charo de Cubelles: ens comenta que a Vilanova i la Geltrú es pot sol·licitar el bo social a qualsevol oficina o punt d’atenció al client d’Endesa. La setmana que ve farà un acompanyament per constatar-ho.

Àngels de Barcelona: ja té el butlletí blau i ara només li falta la cèdula d’habitabilitat. L’ha de fer el propietari. Josep li comenta que si no ho fa el propietari, ella també la pot sol·licitar i que li faran una còpia.

Wilson de Barcelona: ens comenta que ha rebut una carta conforme li tallaran la llum si no canvia el comptador antic pel nou. Se li comenta que ha de fer-ho perquè a final d’any han d’estar tots canviats.

Lucia de Nou Barris: li ha arribat una carta dient que li tallaran el gas. El problema és que ella està pagant factures que no estan al seu nom sinó de l’antic propietari.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: té problemes per tramitar el bo social en els punts de servei i també amb l’Ajuntament, perquè no fan informes d’exclusió residencial. Maria proposa fer una reunió amb l’Ajuntament, la PAH de Santa Coloma i APE.

Patricia de Barcelona: comenta que li han arribat unes 35 factures de cop i que estan a correus. Ens pregunta si és millor recollir-les o no. Se li aconsella que és millor recollir-les perquè Endesa procedirà igual encara que no les reculli.

Salvador de Barcelona: ens explica que ja té el bo social i ens recorda que Endesa ha allargat el termini per renovar el bo social fins a l’octubre.

Encarna de Gavà: ens diu que ja li ha arribat la confirmació de la seva bo social, amb un descompte del 40% (consumidor vulnerable sever).

Anna de Barcelona: ens explica que ja té el seu nou contracte de llum amb Endesa, però que no paren de recordar-li el seu expedient per subministrament irregular, de 1.700 €. Ha de demostrar que no estava al seu pis aportant 3 rebuts d’aigua.

Mohamed de Barcelona: li han arribat un parell de cartes d’avís de tall d’Endesa. Li recordem que a Catalunya la 24/2015 prohibeix els talls a famílies vulnerables. Pensem que són cartes que la subministradora envia a tot l’estat.

Finalitzem l’assessorament acordant els acompanyaments a Endesa durant la següent setmana.

 

77 Crónica – Las familias vulnerables siguen recibiendo avisos de corte a pesar de la ley 24/2015

Crónica del 21 de marzo de 2018

Como cada 15 días iniciamos el asesoramiento colectivo dando la bienvenida a aquellas personas que vienen por primera vez y explicando cuál es la tarea que llevamos a cabo desde la Alianza contra la Pobreza Energética.

Posteriormente empezamos la ronda de casos con los siguientes testimonios:

Jordi de Barcelona: hizo un acompañamiento a su madre para regularizar su situación, modificando el contrato de mercado libre a mercado regulado y discriminación horaria. Nos comenta que ha recibido una factura de 38€ correspondiente al anterior contrato. Le comentamos que no se preocupe, ya que este importe corresponde a lo que queda pendiente del anterior contrato. A partir de esta última factura las demás vendrán con el contrato modificado.

Susana de Sant Joan Despí: trae toda la documentación para solicitar el bono social de la luz. Pregunta si puede dejar la documentación a servicios sociales, como le han solicitado, para tramitar el bono. Se le comenta que lo tramite servicios sociales, que no hay ningún problema.

Domi de Tordera: nos recuerda el caso de nuestra compañera Patricia, a quien han enviado todas las facturas pendientes de pago al email donde trabaja su marido, donde todo el mundo puede ver sus datos. Se le comenta que puede hacer una reclamación a la Agencia Española de Protección de Datos, por enviar las facturas a un e-mail que no es el suyo.

Juan de l’Hospitalet de Llobregat: tiene dos hijas pequeñas y se le han acumulado facturas. Primero da de comer a sus hijas y si puede intenta pagar las facturas. Se le aconseja que traiga las facturas en el próximo asesoramiento para ver cómo se pueden ajustar.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat: vive con su pareja y su hijo y no puede hacer frente al pago de las facturas. Servicios sociales le ha pagado dos facturas y está recibiendo e-mails constantemente, del resto de facturas pendientes, por un importe de 1500€ de luz y 800€ de agua. Se le recomienda que venga al próximo acompañamiento a Endesa.

Mª Carmen de Cubelles: al final ha recibido respuesta de Endesa, referente a la reclamación que les hizo por fraude, conforme la habían cambiado de Gas Natural a Endesa sin saberlo. Le han respondido que no hay ninguna irregularidad.

Charo de Cubelles: nos comenta que en Vilanova i la Geltrú se puede solicitar el bono social a cualquier oficina o punto de atención al cliente de Endesa. La semana próxima va a hacer un acompañamiento para constatarlo.

Ángeles de Barcelona: ya tiene el boletín azul y ahora solo le falta la cédula de habitabilidad. Se la tiene que hacer el propietario. Josep le comenta que si no se la da el propietario, ella también la puede solicitar y que le harán una copia.

Wilson de Barcelona: nos comenta que ha recibido una carta conforme le cortarán la luz si no cambia el contador antiguo por el nuevo. Se le comenta que tiene que hacerlo porque a final de año tienen que estar todos cambiados.

Lucia de Nou Barris: le ha llegado una carta diciendo que le van a acortar el gas. El problema es que ella está pagando facturas que no están a su nombre sino del antiguo propietario.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: tiene problemas para tramitar el bono social en los puntos de servicio y también con el Ayuntamiento, porque no hacen informes de exclusión residencial. María propone hacer una reunión con el Ayuntamiento, la PAH de Santa Coloma y APE.

Patricia de Barcelona: comenta que le han llegado unas 35 facturas de golpe y que están en correos. Nos pregunta si es mejor recogerlas o no. Se le aconseja que es mejor recogerlas porque Endesa procederá igual aunque no las recoja.

Salvador de Barcelona: nos cuenta que ya tiene el bono social y nos recuerda de que Endesa ha alargado el plazo para renovar el bono social hasta octubre.

Encarna de Gavá: nos dice que ya le ha llegado la confirmación de su bono social, con un descuento del 40% (consumidor vulnerable severo).

Ana de Barcelona: nos cuenta que ya tiene su nuevo contrato de luz con Endesa, pero que no paran de recordarle su expediente por suministro irregular, de 1.700€. Ha de demostrar que no estaba en su piso aportando 3 recibos de agua.

Mohamed de Barcelona: le han llegado un par de cartas de aviso de corte de Endesa. Le recordamos que en Catalunya la 24/2015 prohíbe los cortes a familias vulnerables. Pensamos que son cartas que la suministradora envía a todo el estado.

Finalizamos el asesoramiento acordando los acompañamientos a Endesa durante la siguiente semana.

 

77 Crònica – Les famílies vulnerables segueixen rebent avisos de tall malgrat la llei 24/2015

Crònica del 21 de març de 2018

Com cada 15 dies iniciem l’assessorament col·lectiu donant la benvinguda a aquelles persones que venen per primera vegada i explicant quina és la tasca que duem a terme des de l’Aliança contra la Pobresa Energètica.

Posteriorment comencem la ronda de casos amb els següents testimonis:

Jordi de Barcelona: va fer un acompanyament a la seva mare per regularitzar la seva situació, modificant el contracte de mercat lliure a mercat regulat i discriminació horària. Ens comenta que ha rebut una factura de 38€ corresponent a l’anterior contracte. Li comentem que no es preocupi, ja que aquest import correspon al que queda pendent de l’anterior contracte. A partir d’aquesta darrera factura les altres vindran amb el contracte modificat.

Susana de Sant Joan Despí: porta tota la documentació per sol·licitar el bo social de la llum. Pregunta si pot deixar la documentació a serveis socials, com li han sol·licitat, per tramitar el bo. Se li comenta que el tramiti serveis socials, que no hi ha cap problema.

Domi de Tordera: ens recorda el cas de la nostra companya Patricia, a qui han enviat totes les factures pendents de pagament al correu electrònic on treballa el seu marit, on tothom pot veure les seves dades. Se li comenta que pot fer una reclamació a la Agencia Española de Protección de Datos, per enviar les factures a un correu electrònic que no és el seu.

Joan de l’Hospitalet de Llobregat: té dues filles petites i se li han acumulat factures. Primer dona de menjar a les seves filles i si pot intenta pagar les factures. Se li aconsella que porti les factures en el pròxim assessorament per veure com es poden ajustar.

Karen de l’Hospitalet de Llobregat: viu amb la seva parella i el seu fill i no pot fer front al pagament de les factures. Serveis socials li ha pagat dues factures i està rebent e-mails constantment, de la resta de factures
pendents, per un import de 1500€ de llum i 800€ d’aigua. Se li recomana que vingui al pròxim acompanyament a Endesa.

Mª Carmen de Cubelles: al final ha rebut resposta d’Endesa, referent a la reclamació que els va fer per frau, perquè l’havien canviat de Gas Natural a Endesa sense saber-ho. Li han respost que no hi ha cap irregularitat.

Charo de Cubelles: ens comenta que a Vilanova i la Geltrú es pot sol·licitar el bo social a qualsevol oficina o punt d’atenció al client d’Endesa. La setmana que ve farà un acompanyament per constatar-ho.

Àngels de Barcelona: ja té el butlletí blau i ara només li falta la cèdula d’habitabilitat. L’ha de fer el propietari. Josep li comenta que si no ho fa el propietari, ella també la pot sol·licitar i que li faran una còpia.

Wilson de Barcelona: ens comenta que ha rebut una carta conforme li tallaran la llum si no canvia el comptador antic pel nou. Se li comenta que ha de fer-ho perquè a final d’any han d’estar tots canviats.

Lucia de Nou Barris: li ha arribat una carta dient que li tallaran el gas. El problema és que ella està pagant factures que no estan al seu nom sinó de l’antic propietari.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: té problemes per tramitar el bo social en els punts de servei i també amb l’Ajuntament, perquè no fan informes d’exclusió residencial. Maria proposa fer una reunió amb l’Ajuntament, la PAH de Santa Coloma i APE.

Patricia de Barcelona: comenta que li han arribat unes 35 factures de cop i que estan a correus. Ens pregunta si és millor recollir-les o no. Se li aconsella que és millor recollir-les perquè Endesa procedirà igual encara que no les reculli.

Salvador de Barcelona: ens explica que ja té el bo social i ens recorda que Endesa ha allargat el termini per renovar el bo social fins a l’octubre.

Encarna de Gavà: ens diu que ja li ha arribat la confirmació de la seva bo social, amb un descompte del 40% (consumidor vulnerable sever).

Anna de Barcelona: ens explica que ja té el seu nou contracte de llum amb Endesa, però que no paren de recordar-li el seu expedient per subministrament irregular, de 1.700 €. Ha de demostrar que no estava al seu pis aportant 3 rebuts d’aigua.

Mohamed de Barcelona: li han arribat un parell de cartes d’avís de tall d’Endesa. Li recordem que a Catalunya la 24/2015 prohibeix els talls a famílies vulnerables. Pensem que són cartes que la subministradora envia a tot l’estat.

Finalitzem l’assessorament acordant els acompanyaments a Endesa durant la següent setmana.

76 Crónica – Sigue la vulnerabilidad de las familias pero vamos sumando pequeñas victorias

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Crónica del 21 de marzo de 2018

De la mano de las compañeras Cristina García, Lucía Navarro y Neus Escofet os presentamos la crónica del 21 de marzo con los siguientes testimonios:

Dora y Ernesto de L’Hospitalet de Llobregat: son un matrimonio mayor y nos comentan que Servicios Sociales ya no les van ayudar a pagar las facturas. Les explicamos que han de ir a la asistenta para solicitar las ayudas del agua y que tienen que ajustar las facturas de Gas Natural. El próximo martes se les hará un acompañamiento.

Esther de APE Baix Penedés: nos comenta el caso de un afectado que tiene los suministros de forma irregular, aunque tiene contrato y contadores. Le ha llegado una multa de 4.000€. Pregunta si cuesta dinero hacer un cambio de nombre.

Asia de Barcelona: nos comenta que ha tenido irregularidades en las facturas de Gas Natural y Agbar. Nos habla de importes elevadísimos en la factura de agua debido a un escape. Se le ofrece un acompañamiento.

Ángeles de Barcelona: viene con su hermana; tiene un contrato de alquiler fraudulento en un piso de la Sareb y parece ser que hay varias inquilinas del edificio con el mismo problema. Ha solicitado un alquiler social. Tiene contrato de agua pero la luz la tiene de forma irregular. Se propone hacerle un acompañamiento pero tiene que llevar el boletín azul y el contrato actual de alquiler. Se le aconseja que vaya al PAE para que le paguen el boletín azul.

David de Cornellà: tiene un alquiler social y ha recibido una carta de Endesa reclamándole la deuda pendiente. Se le va a hacer un acompañamiento para hacer un cambio de nombre.

Joana de l’Hospitalet de Llobregat: nos comenta que le cortaron la luz a su madre por una deuda de 500€, pagó dicha deuda pero no le han reconectado el suministro porque le falta el boletín azul. Lleva un año y medio con el suministro irregular. Le ha llegado un expediente con una multa de 2.500€.Tiene el Informe de Exclusión Residencial y está luchando por conseguir un alquiler social. Se le recomienda que vaya a Servicios Sociales para que le paguen el boletín y así poder ir a Endesa a solicitar un alta nueva con el informe de exclusión residencial.

Manuel y Visi del Vendrell: estuvieron 15 días sin luz, y entonces se conectaron de forma irregular y les ha llegado un expediente de Gas Natural con una multa de 400€. Se les aconseja ir a Servicios Sociales para acreditar su vulnerabilidad e intentar bajar la deuda.

Mari Carmen de Cubelles: ha explicado que la mitad de su deuda de Gas Natural la pagó el Ayuntamiento y que ya le han concedido el bono social del 25%. De su reclamación a Endesa por estafa, ya ha recibido respuesta de la CNMC (Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia) conforme su reclamación ya está en marcha.

Amalia de Avinyonet: nos comenta que ya ha conseguido el bono Social de Endesa.

Víctor de Santa Coloma de Gramanet: tiene un alquiler fraudulento y el dueño dio de baja los suministros. Para darse de alta le piden la cédula de habitabilidad y comenta que le está costando mucho obtenerla. El compañero Josep se ha ofrecido a acompañarlo al Ayuntamiento o al banco para solicitarla. Nos informa de que en Santa Coloma de Gramanet el Ayuntamiento no quiere hacer los Informes de Exclusión Residencial para los contadores solidarios del agua.

Encarna de Gavà: nos informa que ya le ha llegado la respuesta de Endesa referente a la condonación, la misma que han recibido todos los afectados que solicitaron la condonación.

Ana de la PAH de Barcelona: durante el tiempo que estuvo fuera en su país le ha llegado una multa de 1.400€ por suministro irregular. Tiene que solicitar el Informe de Exclusión Residencial para poder rebajar la deuda.

Hemos finalizado el asesoramiento formando los grupos para los acompañamientos a Gas Natural y Endesa del próximo martes.

76 Crònica – Segueix la vulnerabilitat de les famílies però anem sumant petites victòries

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Crònica del 21 de març de 2018

Dora i Ernest de l’Hospitalet de Llobregat: són un matrimoni gran i ens comenten que Serveis Socials ja no els ajudaran a pagar les factures. Els vam explicar que han d’anar a l’assistenta per sol·licitar els bons de l’aigua i que han d’ajustar les factures de Gas Natural. Dimarts que ve se’ls farà un acompanyament.

Esther de APE Baix Penedès: ens comenta el cas d’un afectat que té els subministraments de forma irregular, encara que té contracte i comptadors. Li ha arribat una multa de 4.000 €. Pregunta si costa diners fer un canvi de nom.

Àsia de Barcelona: ens comenta que ha tingut irregularitats en les factures de Gas Natural i Agbar. Ens parla d’imports elevadíssims a la factura d’aigua a causa d’una fuita. Se li ofereix un acompanyament.

Àngels de Barcelona: ve amb la seva germana; té un contracte de lloguer fraudulent en un pis de la Sareb i sembla ser que hi ha diverses inquilines de l’edifici amb el mateix problema. Ha sol·licitat un lloguer social. Té contracte d’aigua però la llum la té de manera irregular. Es proposa fer-li un acompanyament però ha de portar el butlletí blau i el contracte actual de lloguer. Se li aconsella que vagi al PAE perquè li paguin el butlletí blau.

David de Cornellà: té un lloguer social i ha rebut una carta d’Endesa reclamant el deute pendent. Se li farà un acompanyament per fer un canvi de nom.

Joana de l’Hospitalet de Llobregat: ens comenta que li van tallar la llum a la seva mare per un deute de 500 €, va pagar aquest deute però no li han reconnectat el subministrament perquè li falta el butlletí blau. Porta un any i mig amb el subministrament irregular. Li ha arribat un expedient amb una multa de 2.500 €. Té l’Informe d’Exclusió Residencial i està lluitant per aconseguir un lloguer social. Se li recomana que vagi a Serveis Socials perquè li paguin el butlletí i així poder anar a Endesa a sol·licitar un alta nova amb l’informe d’exclusió residencial.

Manuel i Visi del Vendrell: van estar 15 dies sense llum, i llavors es van connectar de forma irregular i els ha arribat un expedient de Gas Natural de 400 € de multa. Se’ls aconsella anar a Serveis Socials per acreditar la seva vulnerabilitat i intentar baixar el deute.

Mari Carmen de Cubelles: ha explicat que la meitat del seu deute de Gas Natural la va pagar l’Ajuntament i que ja li han concedit el bo social del 25%. De la seva reclamació a Endesa per estafa, ja ha rebut resposta de la CNMC (Comissió Nacional dels Mercats i la Competència) conformi la seva reclamació ja està en marxa.

Amalia d’Avinyonet: ens comenta que ja ha aconseguit el bo Social d’Endesa.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: té un lloguer fraudulent i el propietari del pis va donar de baixa els subministraments. Per donar-se d’alta li demanen la cèdula d’habitabilitat i comenta que li està costant molt obtenir-la. El company Josep s’ha ofert a acompanyar-lo al Ajuntament o al banc per sol·licitar-la. Ens informa que a Santa Coloma de Gramenet l’Ajuntament no vol fer els Informes d’Exclusió Residencial per als comptadors solidaris de l’aigua.

Encarna de Gavà: ens informa que ja li ha arribat la resposta d’Endesa referent a la condonació, la mateixa que han rebut tots els afectats que van sol·licitar la condonació.

Ana de la PAH de Barcelona: durant el temps que va estar fora al seu país li ha arribat una multa de 1.400 € per subministrament irregular. Ha de sol·licitar l’Informe d’Exclusió Residencial per a poder rebaixar el deute.

Hem finalitzat l’assessorament formant els grups per als acompanyaments a Gas Natural i Endesa del proper dimarts.

75 Crónica – Endesa sigue poniendo palos en las ruedas para ofrecer contadores sociales

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Crónica del 7 de marzo

Empezamos comentando la fiesta del día 9 en Can Batlló para celebrar las 26.389 firmas conseguidas, gracias al trabajo de todas en la campaña para la remunicipalización del agua.

Los casos de hoy han sido los siguientes:

Patricia de L’Hospitalet: tiene la luz de forma irregular desde hace un año. Endesa le pide la cédula de habitabilidad pero el propietario no se la quiere dar poniéndole mil excusas. Creemos que hay alguna cosa que no es del toda clara, podría ser que el piso estuviera embargado. Se ha quedado para hacerle un acompañamiento y se le indican los pasos que debe seguir: tiene que ir al PAE de L’Hospitalet para pedir el Informe de Exclusión Residencial.

Charo de Cubelles: nos comenta que su hermana Mari Carmen ha presentado la solicitud del bono social a Gas Natural para la luz, y ha recibido la cantidad de 800€ para pagar la deuda de Gas Natural, con la ayuda del Ayuntamiento. Nos cuenta también el caso de un afectado que paga mucho de agua, se trata de una instalación con depósito y la empresa suministradora es SOREA.

Esther de APE Baix Penedés: nos habla de dos casos de suministros irregulares, y que Endesa ha abierto expediente y multa. Seguimos en nuestra lucha para reclamar contadores sociales de luz para familias que están recuperando una vivienda.

Oscar de Sant Adrià: vive con su pareja y dos menores, no pueden hacer frente al pago de las facturas de suministros, se siente un poco desorientado y las suministradoras no le informan. Se le explica cómo reajustar sus facturas para pagar menos de luz, agua y gas. Tiene también cita en los Servicios Sociales el próximo 12 de abril. Se le ofrece un acompañamiento y presentar la cita de Servicios Sociales para evitar el corte.

Marcelo de Cornellà: vive en un piso de su propiedad, el problema es que los suministros van a nombre de su exmujer. Le ha llegado una multa de Endesa por tener el suministro de forma irregular y parece ser que la compañía EDP no pasó la nota para el cambio de nombre. Se le va a hacer un acompañamiento a Endesa porque la deuda es de su exmujer y él no tiene por qué pagarla.

Matilde de Cornellà: tiene la luz de forma irregular. Quiere regularizar su situación pero no tiene recursos, está esperando fecha de desahucio. Está asistiendo a la PAH de Cornellà.

Sandra A.B.P.: nos comenta que en Montbrió el agua es municipal y que están luchando para que se pongan contadores solidarios de luz en viviendas recuperadas. La singularidad del caso es que los afectados no piden ayuda.

Jordi de Barcelona: nos explica que en las facturas de su madre hay irregularidades. La estafaron cuando entregó sus facturas a un falso comercial. No podemos entender que aún sigan pasando estas cosas, sobre todo a las personas mayores, que son tan vulnerables.

Karen de Sants: vive en una vivienda de alquiler social y le ha venido una multa de 3.600€ por tener el suministros irregular. Se le va a hacer un acompañamiento por corte de luz, y también para bajar la deuda que le reclaman y presentar el informe de exclusión residencial en la suministradora.

Finalizamos el asesoramiento con César, de ESF y “Aigua és Vida”, que nos explica su proyecto de fotoperiodismo, con los casos presentados de condonación de APE.

75 Crònica – Segueixen les traves d’Endesa per posar comptadors socials

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Crònica del 7 de març

Comencem comentant la festa del dia 9 a Can Batlló per celebrar les 26.389 signatures aconseguides, gràcies a la feina de totes en la campanya per a la remunicipalització de l’aigua.

Els casos d’avui han estat els següents:

Patricia de L’Hospitalet: té la llum de forma irregular des de fa un any. Endesa li demana la cèdula d’habitabilitat però el propietari no se la vol donar posant-li mil excuses. Creiem que hi ha alguna cosa que no és del tot clara, podria ser que el pis estigués embargat. S’ha quedat per fer-li un acompanyament i se li indiquen els passos que ha de seguir: ha d’anar al PAE de l’Hospitalet per demanar l’Informe d’Exclusió Residencial.

Charo de Cubelles: ens comenta que la seva germana Mari Carmen ha presentat la sol·licitud del bo social a Gas Natural per la llum, i ha rebut la quantitat de 800 € per pagar el deute de Gas Natural, amb l’ajuda de l’Ajuntament. Ens explica també el cas d’un afectat que paga molt d’aigua, es tracta d’una instal·lació amb dipòsit i l’empresa subministradora és SOREA.

Esther de APE Baix Penedès: ens parla de dos casos de subministraments irregulars, i que Endesa ha obert expedient i multa. Seguim en la nostra lluita per reclamar comptadors socials de llum per a famílies que estan recuperant un habitatge.

Oscar de Sant Adrià: viu amb la seva parella i dos menors, no poden fer front al pagament de les factures de subministraments, se sent una mica desorientat i les subministradores no l’informen. Se li explica com reajustar les seves factures per pagar menys de llum, aigua i gas. Té també cita en els Serveis Socials el proper 12 d’abril. Se li ofereix un acompanyament i presentar la cita de Serveis Socials per a evitar el tall.

Marcelo de Cornellà: viu en un pis de la seva propietat, el problema és que els subministraments van a nom de la seva exdona. Li ha arribat una multa d’Endesa per tenir el subministrament de forma irregular i sembla ser que la companyia EDP no va passar la nota per al canvi de nom. Se li farà un acompanyament a Endesa perquè el deute és de la seva exdona i no li correspon a ell assumir-la.

Matilde de Cornellà: té la llum de forma irregular. Vol regularitzar la seva situació però no té recursos, està esperant data de desnonament. Està assistint a la PAH de Cornellà.

Sandra A.B.P: ens comenta que a Montbrió l’aigua és municipal i que estan lluitant perquè es posin comptadors solidaris de llum en habitatges recuperats. La singularitat del cas és que els afectats no demanen ajuda.

Jordi de Barcelona: ens explica que en les factures de la seva mare hi ha irregularitats. La van estafar quan va lliurar les seves factures a un fals comercial. No podem entendre que encara segueixin passant aquestes coses, sobretot a la gent gran, que són tan vulnerables.

Karen de Sants: viu en un habitatge de lloguer social i li ha vingut una multa de 3.600 € per tenir el subministraments irregular. Se li farà un acompanyament per tall de llum, i també per baixar el deute que li reclamen i presentar l’informe d’exclusió residencial a la subministradora.

Vam finalitzar l’assessorament amb César, d’ESF i “Aigua és Vida”, que ens explica el seu projecte de fotoperiodisme, amb els casos presentats de condonació de l’APE.