Casos (Exemples)
CAS 5
Portes molt de temps sense un subministrament bàsic.
Els subministraments bàsics són un dret essencial per garantir un habitatge digne. Una llar sense subministraments (energia i aigua) no és una llar digna.
Aquestes situacions s’han de resoldre tan aviat se’n tingui coneixement per seguretat de tots els usuaris, per la seva salut de tots els que hi viuen i perquè és responsabilitat de les administracions vetllar per garantir el dret a un habitatge digne.
- Vés a la companyia subministradora, exposa la teva situació i demana tota la informació que tinguin del teu cas. Demana que t’ho donin per escrit. No firmis res que no tinguis clar.
- Vés als serveis socials del teu municipi amb la informació de la companyia subministradora, exposa la teva situació i demana que t’ajudin a trobar una solució.
RECOMANACIONS:
- Estàs defensant el teu dret a un habitatge digne. Exigeix respecte en el tracte i si creus que no t’han atès correctament deixa constància amb la reclamació corresponent.
- Tant a l’Administració com a l’empresa subministradora pots demanar un full de reclamacions si no reps la informació que necessites. La Llei 24/2015 obliga les empreses subministradores a proporcionar tota la informació referent a la pobresa energètica.