Casos (Exemples)
CAS 1
Fa temps que t’adones que no podràs pagar.
- Vine a l’assessorament col∙lectiu i informa’t dels teus drets.
- Vés als serveis socials del teu municipi o altres serveis públics de consum perquè t’expliquin les ajudes a les que pots accedir.
- Vés a les companyies subministradores per demanar informació sobre les tarifes socials i ajuts disponibles . La Llei 24/2015 obliga a les empreses subministradores a proporcionar-te tota la informació que necessites.
RECOMANACIONS:
- No deixis de cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació i salut de la teva família, especialment les dels més vulnerables, per pagar rebuts de la llum, l’aigua, o el gas.
- No signis cap document que et presentin. Tens el dret de demanar una copia i portar-lo cap a casa per analitzar-lo. Demana ajuda als teus companys de l’assessorament col∙lectiu.
- Exigeix els teus drets com a consumidor, i si creus que no t’han atès correctament deixa constància amb la reclamació corresponent.
- Si la teva situació econòmica no millora, et trobaràs al cas 2.