Casos (Exemples)
CAS 4
T’acaben de tallar un subministrament bàsic.
- Vés al centre dels Serveis Socials més proper i denuncia el tall. Tens el dret de ser atès en casos d’emergència, sense cita prèvia, exigeix els teus drets! (Et proposem el següent model: Document útil: Model per denunciar un tall de subministrament a AJUNTAMENT -doc-, Document útil: Model per denunciar un tall de subministrament a AJUNTAMENT -odt-)
- Demana a serveis socials que contacti amb l’empresa per dir-li que immediatament restableixin el teu servei.
- Serveis socials ha de fer informe de risc d’exclusió residencial i enviar-li a l’empresa. Demana una còpia per tu. Un cop serveis socials hagi enviat informe de risc d’exclusió residencial no et poden tornar a tallar el subministrament mentre duri aquesta situació tot i que la poden revisar mínim un cop a l’any. (Et proposem el següent model: Document útil: Model Sol.licitud informe de risc exclusió residencial a serveis socials -doc-, Document útil: Model Sol.licitud informe de risc exclusió residencial a serveis socials -odt-)
- Denúncia a l’Agència Catalana de Consum i al teu Ajuntament l’incompliment de la Llei 24/2015 i demana que sancioni a l’empresa subministradora. Demana a Serveis socials a quines ajudes et pots acollir. Segons el que estableix la Llei 24/2015 l’Administració ha d’arribar a acords amb les empreses subministradores per a que donin ajudes a fons perdut o descomptes molt significatius en la factura.
(Et proposem el següent model: Document útil: Model per denunciar un tall de subministrament a CONSUM -doc-, Document útil: Model per denunciar un tall de subministrament a CONSUM -odt-)